Wednesday, October 22, 2008

aku punya alasan

cheers lads, apa barang tensi2, “keja byk laa beb, byk lg xsiap”, what the heck, xde masa aku nk motivate hmp di pagi hari ni, aku pun keja besepah lg menimbum, well, ate kome student final sem, mmg patut beno le bznye, tp aku just student jek, tatau la kot2 ada readers kt sni dari golongan yg absolutely busy with their never ending stories like politician, businessman, artist etc (baru sehari buat blog, bajet dh popular dan byk followers, kamu terlalu ambitious), ala, keja byk mn pun, esok2 siap jugak, I’m just referring to those who always on time in meeting their dateline, tuk kamu2 yg tidak, who cares?

potpet2, merepek apa lg, hg nk crita apa ni? follow the flow jek org ckp, apa yg mai kt pala otak, type sude, actually aku still xpuas hati lg ng post semlm,rs cam msg xsampai, alasan tuk aku menulis blog belum cukup kukuh dan munasabah, so that’s why budak2 rmh aku masih ada yg belom memiliki blog seperti aku although suda membaca blog aku yg serba picisan lg naïf ini, apa2 pun aku appreciate sesapa yg sanggup spending time reading this piece of crap, apa alasan kamu tuk membaca blog aku? Sendiri tny,pastu jawab atas sekeping kertas, then pos kt aku, bapak ol skool la lu mat, whatever the answers, aku xkesah, bukan matlamat aku mengharapkan org baca pun, aku just nk kepuasan diri je, self satisfaction is more important, why bother about others? Bukanny bule control pun apa yg depa nk pikiaq , apa yg depa nk rs, “Please read my blog and feel happy about it” pa jadah nk suh org buat camtu, sendiri baca pun belum puas hati dan hepi, inikan pula mamat2 minah2 yg definitely di luar bidang kuasa kawalan aku, perbetulkan niat, biar ikhlas dan suci, sesuci cinta sofiya (aku tgk drama ni sbb rozita che wan je ok)

alasan aku ,tulih blog ne cam tulih diari le,tulih aktiviti2 for the day cam mmbe aku sorg tu, although aku xpenah tulih diari, baca diari penah la, forgive me for the bad behavior, weh, jgn amik serious, aku baca sekali je kot, tu pun sbb benda depan mata, rezeki jgn ditolak, ala, klo nk comparekn rezeki dpt baca diari org ng dpt habuan seks cam kes mp PKR tu, apa la sgt dosa ku, I’m talking rubbish, no such thingy as comparison like that, dosa tetap dosa, wajar bertaubat kepadaNya..back to the main idea here, from my reading and understanding, baca diari org mmg best, rs cam paparazzi gitu, bule tau pasal life dia, aktiviti harian dia (kena batang hidung ko lg, sori la yek) what he/she is thinking about?apa warna kegemaran? Makanan kegemaran? And the best part is who he/she admire the most?huhu, mesti hmp igt kisah2 chenta chentun like that, please eh, I’m talking about admiring our prime minister, our rector, our parents, or some other public figures you name them yourself. atau mungkin ada kebenarannya di situ, tiada angin manakan pokok bergoyang..melerek cam haram, isunya kt sini best la baca blog aka diari org, tp tulihnya lg la best, different from writing a diary which you kept for yourself, writing a blog make you wonder if there is any who willing to read and give comments (thx to those yg komen first post aku, rs cam nk belanja ayaq botoi sorg satu ja)

pehal la tulih panjang2 cam karangan ne, tulih main points dh la, niat aku cuma ingin melatih anak2 muda kita membaca, main points post ni hg extract sendiri, pastu bgtau kt interviewer, pastu dia salin sebijik2 apa hg ckp, nice one, terigt interview petronas hr tu, so if you want to be successful in interview, petronas especially, byk2 la baca blog yg panjang2, then extract main points blog tu, kompem success,wslm


P/s: still tiada arah tuju, rs seakan2 ingin menukar profesion menjadi chef di hotel terkemuka

1 comment:

na n ni said...

''(thx to those yg komen first post aku, rs cam nk belanja ayaq botoi sorg satu ja)''
me cm trasa ja ayat neh..
hehe..
ok,bla nk blanja neh?on ja..
haha
one comment: kta bebas tuk bersuara tp x bebas selepas bersuara--so jgn lpas line politics tu sgt k..bahaya ;p