Saturday, March 28, 2009

“eh, panas lah…tak ade lah”

*sila refer iklan syampu CLEAR, maka anda akan dpt menyebut tajuk post ini dgn intonasi yg betul


Kita hangat berbicara psl earth hour dan mereka berkata “sila tutup lampu anda”


Kita sibuk berdiskusi psl kesan pemanasan global dan mereka berkata “let’s save the mother earth for the sake of our children”


Kita cair berpeluh kritik sana sini psl cuaca yg panas amat dan mereka pula berkata “cairnya si lelaki itu adalah disebabkan si gadis itu yg dressingnya ‘simple je kot’ tetapi amat sweet di mata si lelaki entah kenapa” (ske la tuh)…

sedikit off topic, maafkan saya


Kita memerah otak mahu memecah keheningan suasana yg panas aku dehidrasi dengan cuba ber’small-talk’ dgn ayat keramat “eh, panas lah” dan mereka (actually bkn mereka tetapi dia si uncle pemandu teksi itu) berkata “ayyoyyo ane, you tau ka sbb apa sekarang byk panas, itu pemilihan UMNO byk kontroversi bikin saya panas hati tara bule tahan la”

sememangnya off topic ,

tak perlu maafkan saya, tp maafkanlah si uncle pemandu teksi itu yg amat rancak berbicara pasal hal2 politik yg penuh dengan kekotoran sehinggakan si uncle pemandu teksi itu tersasar jauh dari arah sbenar yg ingin ditujui, dek kerana kusyuk berdiskusi dgn si pemuda segak berkemeja lagak seorg korporat yg begitu tekun melayan tanpa mengendahkan meter paparan angka2 pitis yg galak berubah di situ…haih



3 comments:

Anonymous said...

anep bikin panas..
interbiu ktne...
he

anep said...

panas eh..tak ade lah,hahaha
ak p tebiu kt puchong,
pastu kt damansara,
doakan aku weh..

Anonymous said...

insyaAllah..
all d best to u..
i know u can do it :)